Íme a bizonyíték: a Tiszának már papírja is van arról, hogy a háború pártján állnak!

A miniszterelnök politikai igazgatója szerint a TISZA Párt képviselőcsoportja összezárt a DK frakciójával és a Momentum korábbi pártcsaládjával.

Kaja Kallas arra számít, hogy még a héten sikerülhet.
Külügyek Tanácsa „nagyon közel volt ahhoz”, hogy elfogadja az EU legújabb, 18. szankciós csomagját Oroszország ellen – nyilatkozta a Tnaácsülést követően Kaja Kallas, az Európai Bizottság alelnöke, aki abban reménykedik, hogy szerdán vagy csütörtökön sikerül meggyőzni mindenkit, és sikerül elfogadni a csomagot.
Ennek megvalósítása érdekében Ursula von der Leyen kedden levélben fordult Robert Fico szlovák miniszterelnökhöz, és azt igérte, a szankciók támogatásáért cserébe Brüsszel minden tőle telhető segítséget megad az országnak az orosz gáztól való függetlenedésben.
Fico X közösségi oldalán osztotta meg a levelet, és leírta, a szlovák külügyminisztert a keddi, szankciókról szóló szavazásra azzal az instrukcióval indították útnak, hogy kérje a szavazás elhalasztását az ország fenntartásaira hivatkozva. A szankciós csomaggal együtt Brüsszelben arról is döntenének, hogy 2028. január 1-jével leállítanák az orosz gáz szállítását a kontinensre, amiről Szlovákia, akinek 2034-ig szóló szerződése van a Gazprommal, hallani sem akar.
„Az lenne a legjobb megoldás, ha Szlovákiának megengednék, hogy kitöltse 2034-ig szóló szerződését az orosz Gazprommal. De ezt az Európai Bizottság jelenleg kategorikusan elutasítja, arra hivatkozva, hogy ez a kivételezés aláásná az Oroszország elleni szankciók lényegét”
– írta a bejegyzésben a szlovák miniszterelnök, aki szerint a von der Leyen levelében ígért garanciák semmit sem érnek.
Kijelentette, bár a kormány elutasítja az orosz gáz leállításánk ötletét, készek tárgyalni olyan garanciákról, amelyek biztosítják Szlovákia gázellátottságát.
Szlovákia mellett Málta is bojkottála a 18. uniós szankciós csomagot Oroszország ellen. A szigetország különösen a javasolt orosz energiaár-korlátozás miatt emelt kifogást, mivel az hátrányosan érintheti a hajózási iparágát.
Nyitókép: AFP